Tyttö (3v) katsoi hämmästyneenä ikkunasta. Tien yli juoksi pitkä "hevari tms" tyyppinen mies jolla oli pitkä nahkatakki päällä. Tyttö siihen: "heii katso... batman!!"


Surffasin netissä katsellen ystäväni blogia joka on myös tyttäreni kummitäti. Tyttö tuli viereeni ja ihmettelin kissaa joka oli eräässä kuvassa. "Äiti... Miksi tuolla kissalla on noin pitkä kieli?" - Selitä nyt sitten kolme vuotiaalle, miksi kissalla on pitkä kieli.

Olin tehnyt tytölle iltapalaa. Koska hapankorppu on selkeä suosikki meillä, halusi tyttö myös sitä. Samaan aikaan tv:stä tuli Salatut Elämät josta tyttö tykkää kovasti ja oli parhaillaan menossa hapankorpun kanssa sohvalle...
Äiti siihen: "Menetkö keittiöön syömään hapankorpun ettet murusta sohvalle tai matolle"
Tytär siihen: "Höh... En mä äiti murusta, kun mä vaan imen tätä hapankorppua"

"Sitten kun minä olen aikuinen, mä voin katsoa ti-ti nallea niin paljon kun haluan ja juoda kahvia"

Äiti: "Mikä sinusta tulee isona?"
Tytär: "Mm..." *miettii hetken* "..aikuinen!"